Tuesday, May 17, 2011

ucapan hari lahir buat kekasih...

selamat hari lahir sayang..
genaplah kau 21 tahun hari ini..
5 tahun lepas..ketika kau baru berusia 16 tahun..
aku bersamamu..5 tahun tanpa henti..
aku mengucapkan selamat buatmu..

namun malam ini..aku sepi sekali..
bayangmu tidak ku temui..
suara gembiramu tidak ku dengari..
tawa manjamu tidak ku lihati..

terkilannya hati Tuhan saja yang tahu..
rindunya hati tak tercapai fikiranmu..
ku mengharapkan kau juga begitu..
kerna ku tahu kau masih menyayangiku..

sayangku..diri ini selalu mengharapkan..
agar cinta kita berpanjangan..
agar jodoh kita kesampaian..
namun 21 tahun yang engkau capai penamat kisah percintaan..

sayang..sesekali aku takkan mengalah..
jiwamu, dirimu aku perlukan..
aku akan berjuang habis-habisan..
agar janji istana dijanjikan ku tunaikan..

jiwa ini takkan ada yang lain..
ku tutup jiwa untuk gadis yang mendatang..
ku tutup hati buat cinta yang lain..
kerna aku masih menunggu kau seorang..

andai usaha ku ini tidak berhasil..
dan engkau menjadi milik orang..
sesekali ku tidak akan berganjak..
setia menunggu kau seorang..

jangan kau salahkan diri aku begini..
kerna ini keputusan diri..
yang kecewa dengan hati sendiri..
kerna terlalu menyayangi kamu seorang..

selamat hari lahir nur nasqiah..maafkan diriku andai bersalah..
ingatlah aku dalam doamu, semoga engkau bahagia selalu..
kerna kebahagiaanmu adalah senyumanku..

love,
shahrul...

No comments:

Post a Comment